2013. március 9., szombat

Nincs mit hozzáfűzzek



Nincs mit hozzáfűzzek



From: Dr. Léhmann György [mailto:lehmann@invitel.hu]
Sent: Wednesday, February 06, 2013 1:34 PM
To: Dr. Léhmann György
Subject: Nincs mit hozzáfűzzek


Reggeli iratom után ugy gondoltam, hogy mulasztásaimat az egyedi ügyekkel kapcsolatosn megkisérelhetem pótolni, de az alábbi, hozzám érkezett levél után talán megbocsátják azt nekem, hogy ez nem megy.

Mellbevágott az alábbi hiteles tájékoztatás még akkor is, ha idáig is sejtettem azt, hogy másként nem történhetettek a dolgok a kölcsönszerződéseknek közjegyzői okiratba foglalása során.

Nem érzek ahhoz jogot magam számára, hogy az alábbiakat bárki előtt elhallgassam, de azt mindenképpen kötelességemnek tartom, hogy a levélíró minden adatát, a levél tartalmával együtt e levélnek megküldése után a számítógépről eltüntetem.

Léhmann György

Siófokon 2013. február 5. napján.


=======================================


From: ................................. [..................................hu]
Sent: Wednesday, February 06, 2013 *:** **
To: 'Dr. Léhmann György'
Subject: RE: Zajlik az élet
Importance: .............................
Sensitivity: ...............................
Kérem levelem bizalmas kezelését!
Tisztelt Ügyvéd Úr!

A Bank- és Ügyvédi titoktartás miatt itt jelentős részt ki kellett moderálnom, de  az alábbi néhány bekezdés annyira közérdekű, hogy a blogból nem kihagyható! - (szerk. {Nyertes})



*********************************************************************************

*********************************************************************************
*********************************************************************************
*********************************************************************************


DE A lényeg, hogy miért írok, Kérem, hogy kezelje bizalmasan, és ügyvédi titokként, mert amiről írok, az banktitoknak számít akkor is, ha csak régen voltam banki alkalmazott!
Tehát, ez az ügy az Ön lentebb olvasható peréhez kapcsolódik:
Sokan nem tudják, de nem a közjegyzők írják / szerkesztik a legtöbb esetben sok- vagy fogalmazhatunk úgy is, a legtöbb banknál a hitelkérelmek miatti közjegyzői okiratot, hanem a banki alkalmazottak.
A banki alkalmazott megkapja a belső banki képzést, én is átestem ezen… Meg kellett tanulnom a közjegyzői okiratszerkesztést, ami meglátásom szerint – gyakorlatban is ezt láttam - leginkább a bank igényeit fejezi ki, és megpróbálják „jogilag integrált” formára szerkeszteni.
Gyakorlatilag, szinte mindegyik blanketta, hiába egyedi minden ügy.
Van egy alapszöveg, és az előterjesztett ügylet egyedi azonosítói - szerződő neve, és személyes adatai a kölcsön paraméterei és a banki munkatársak egyedi azonosítói stb., amik „ÚJ” adatként kerülnek a formaszövegbe – kerülnek beírásra a közjegyzői dokumentumba.
Mire minden kölcsönszerződéshez szükséges ügyirat készen van, akkor tájékoztatva lesz róla a közjegyző, szerződési időpontot egyeztetünk vele, majd az ügyféllel, és jön az aláírás időpontja, a szerződéskötés napja…
Sokszor tapasztaltam, hogy néha csak ott ismeri meg a közjegyző az okiratot, és a tartalmát, van, amikor nem is „Ő”, hanem a banki alkalmazott, vagy a közjegyzői-gyakornok olvassa fel azt, és előfordul az is, hogy nincs aki érdemben teljes körűen tájékoztatná az ügyfeleket (pedig soknak lenne még kérdése), hiszen úgyis minden benne van a dokumentumban… Szerencsétlen kölcsönfelvevő meg örül, hogy megkapta, amit kért, és nem gondolkodik azon, hogy fene-mód becsapták, és majd később szembesül a tényekkel.

Talán ennyi, amit közölhetek a levélből, annak igazolásaként, amit egyébként sejtettünk és többnyire tapasztaltunk is. Még 4 bekezdést idézek, mielőtt én is kitörölöm a teljes levelet.(szerk. {Nyertes})

Nem tudom, hogy újdonság volt-e az Ön számára, amiről fent írtam, de szükségesnek tartottam leírni, mert nagyon Tisztelem Önt azért, amit hivatástudatból Önzetlenül tesz reményvesztett emberekért!
Nem tudom, hogy mennyire volt segítség, de azért írtam, mert nem mindent mondanak el a nagy nyilvánosságnak, főleg nem belső banktitkokat.
Továbbá azért tartottam fontosnak elmondani a közjegyzői fogalmazványok történetét, mert azt írta a ifj. Dr. Vég Tibor Ügyvéd Úr a beadványa 6. bekezdésében, hogy „…a közjegyzők által kiállított…” amit a fentebb, általam leírt dolgok cáfolhatnak, hiszen „nem mindig” (vagy soha) a közjegyző állította ki, hanem a banki alkalmazott.
Az, hogy most hogyan mennek a dolgok a bankokban, azt nem tudom, én csak a múltbeli tapasztalataimról, ismereteimről írtam, amik szorosan ahhoz az időszakhoz kapcsolódnak, amikor a felelőtlen deviza-kölcsönzés folyt.
 


Talán felesleges kérnem az olvasót, hogy ezt a bejegyzést bizalmasan kezelje!!!(szerk. {Nyertes})



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Neked mi a véleményed?